Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1



Language - język

Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej

program pos banner ogolny 575x200

Szanowni Państwo,

od ponad roku KIR wspólnie z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii, prowadzi ogólnopolski Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. 

Serdecznie dziękujemy Państwu za przystąpienie do Programu i wspieranie jego realizacji. Dzięki Waszemu zaangażowaniu w działania na rzecz realizacji idei cyfrowej Polski, systematycznie przybywa  nowoczesnych i bezgotówkowych urzędów.

W dniu startu Programu jedynie około 10 proc. urzędów w Polsce umożliwiało klientom realizację płatności kartą lub telefonem. W Policji w ogóle nie było to możliwe. Dzięki tej inicjatywie, dziś w 60 proc. urzędów w Polsce i we wszystkich patrolach Policji drogowej możemy płacić kartą lub telefonem. Obecnie w Programie uczestniczy ponad 1500 urzędów z całego kraju. W ciągu 14 miesięcy trwania Programu, tj.  do końca maja 2018 r. Polacy wykonali  w urzędach  ponad 624 tys. transakcji bezgotówkowych o wartości ponad 83 mln zł.

Otwartość na nowoczesne metody płatności potwierdza zakończony konkurs „Warto bezgotówkowo”, kierowany do urzędów oraz ich klientów. Wśród zwycięskich urzędów (Urząd Gminy Ełk, Urząd Gminy Miejskiej Kościan, Urząd Gminy Konarzyny, Starostwo Powiatowe w Łodzi oraz Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach), udział płatności bezgotówkowych w ogólnej liczbie transakcji - gotówkowych i bezgotówkowych -  wykonanych na rzecz urzędu w 1-szym kwartale 2018 r. przekroczył 50 proc.

Program jest ważnym krokiem w procesie budowy nowoczesnej i sprawnej e-administracji, której istotnym elementem jest zwiększenie obrotu bezgotówkowego. Jego realizacja umożliwia przyspieszenie procesów administracyjnych, co ma wpływ na wzrost satysfakcji klienta, ale również na efektywność funkcjonowania gospodarki.

Bezgotówkowe płatności w urzędach to istotny element programu cyfryzacji państwa. Urząd udostępniający możliwość realizacji płatności bez użycia gotówki nie tylko realnie oszczędza na kosztach obsługi gotówki, ale również zyskuje wizerunek miejsca nowoczesnego i przyjaznego klientom.


Departament Kontaktu z Klientami i Operacji

ul. rtm. W Pileckiego 65,02–781 Warszawa, tel.(+48 22) 545 55 55, www.kir.pl

Odwiedza nas 29 gości oraz 0 użytkowników.