Starosta Biłgorajski Andrzej Szarlip dziękuje za wyrozumiałość i odpowiedzialne zachowanie w czasie ograniczeń - Chciałbym podziękować mieszkańcom powiatu biłgorajskiego za bardzo odpowiedzialną postawę i zachowanie również w obszarze korzystania z usług Starostwa Powiatowego [...] Muszę powiedzieć, że nasi mieszańcy zdali egzamin i zdają go nadal -  jednocześnie proszę wszystkich aby nadal zwracali uwagę na  przyjęte obostrzenia, ponieważ od tego zależy czy ta pandemia będzie się nadal rozwijała, czy też zostanie zahamowana. Zapraszamy do wysłuchania całości audycji samorządowej, która została wyemitowana w Katolickim Radio Zamość w ub. sobotę 9.05.2020 r.  a jej tematem była „Praca urzędu w czasie pandemii”.

poniżej publikujemy skrót audycji :

Pomimo niecodziennej sytuacji stopniowo usprawniano funkcjonowanie pracy w poszczególnych wydziałach tak, aby maksymalnie ułatwić mieszkańcom powiatu załatwienie podstawowych spraw  :

-  W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo zarówno mieszkańców jak i pracowników byliśmy zobligowani do wprowadzenia ograniczeń, które z jednej strony utrudniły funkcjonowanie urzędu, z drugiej  pozwoliły zachować należytą ostrożność, przy zachowaniu tych samych standardów obsługi.  Jednocześnie do czasu odwołania stanu epidemicznego musimy stosować się do ogólnie przyjętych zasad, które zminimalizują ryzyko zarażenia tj. obowiązkowa dezynfekcja rąk przy wejściu do przedsionka urzędu, zachowanie dystansu, noszenie maseczek na twarzy oraz ograniczenie do 1 interesanta w czasie załatwiania sprawy. Ustawiliśmy także wrzutnie skrzyniowe,  zamontowaliśmy okienka do obsługi interesantów w drzwiach  oraz płyny do dezynfekcji rąk na stolikach. [...]  Rozpowszechnialiśmy również informacje dot. trybu pracy Starostwa nie tylko w formie plakatów, ale również w mediach społecznościowych i lokalnych-elektronicznych oraz na stronie internetowej. [...] Co prawda procesy załatwiania spraw były rozciągnięte w czasie,  jednak załatwione tak jak być powinny. – komentuje Grzegorz Winnicki insp. ds. KMIiP

Najbardziej obleganym wydziałem w ciągu ostatnich tygodni był Wydział Komunikacji i Drogownictwa, a o tym, w jaki sposób z nowymi zasadami bezpieczeństwa poradzili sobie pracownicy powyższego wydziału, tłumaczy kierownik Jacek Piskorski

- W pierwszej kolejności staraliśmy się obsługiwać przedsiębiorców i mieszkańców, których sprawy wydawały się najpilniejsze i nie mogły czekać. Konkretne osoby były umawiane telefonicznie na wyznaczony dzień i godzinę z przypisanym do sprawy pracownikiem. Z czasem wszyscy przyzwyczaili się do tej sytuacji a nawet pojawiły się głosy, że jest to wygodniejszy sposób załatwiania spraw, niż czekanie w kolejce. Obecnie obsługujemy nawet 100 i więcej interesantów dziennie, czyli tylu ilu obsługiwaliśmy w czasie przed pandemią. Zdarzało się również, że niektórzy mieszkańcy nie mogli sobie poradzić z wypełnieniem dokumentów, osoby starsze – wtedy zapraszaliśmy je do środka, przy zachowaniu wszystkich środków bezpieczeństwa.

Starosta Biłgorajski Andrzej Szarlip dziękuje wszystkim mieszkańcom za wyrozumiałość i odpowiedzialne zachowanie oraz dostosowanie się do przyjętych zasad:

- To jest rzeczywiście trudny i niespotykany dotąd czas i niespotykana sytuacja w której się znaleźliśmy, dlatego chciałbym podziękować mieszkańcom powiatu biłgorajskiego za bardzo odpowiedzialną postawę i zachowanie również w obszarze korzystania z usług Starostwa Powiatowego [..]. Muszę powiedzieć, że nasi mieszańcy zdali egzamin i zdają go nadal -  jednocześnie proszę wszystkich aby nadal zwracali uwagę na  przyjęte obostrzenia, ponieważ od tego zależy czy ta pandemia będzie się nadal rozwijała, czy też zostanie zahamowana. […] Pragnę również zwrócić uwagę na to, że nasz powiat jest mało dotknięty przez pandemię w stosunku do obszaru całego kraju i jest to zasługa właśnie tej dojrzałej postawy naszych mieszkańców, za którą jeszcze raz dziękuję.

całość audycji :

https://www.radiozamosc.pl/s/45/audycje-powiatu-bilgorajskiego